A gumiabroncsok felépítése során nagyon fontos, hogy jó minőségű legyen a gumi külső pereme. A nyári gumi esetében ugyanolyan fontos, mint a téli gumi esetében, hiszen a biztonság minden évszakban ugyan olyan fontos. Az abroncsok pereme az úgynevezett kerékpánton keresztül kapcsolódnak az autónkhoz. Mivel a peremnek nagy szakítószilárdsággal kell rendelkeznie, ezért egy nagyon erős huzalból készült huzalkarika kapcsolja össze a pántra abban az esetben, ha az abroncsban megfelelő mennyiségű levegő van. A peremvédőn keresztül kapcsolódik a gumiabroncs a pánttal. Fő feladata, hogy a köpeny ne tudjon elcsúszni a pánton. Nagyon fontos, hogy ellenálljon a keletkező hőmennyiségnek is. Az abroncs pereme minden esetben vastagabb, mint a gumi többi része, hiszen a környezeti hatások nagy része is itt csapódik le, valamint itt kell az abroncsnak a legnagyobb ellenállást is biztosítania. Ha a perem esetlegesen megsérül, számolnunk kell azzal, hogy új abroncsot kell beszereznünk. Az oldalgumi lényege, hogy megvédje a szövetvázat. A futó feladata, hogy érintkezzen az autóúttal, és nagyban bírja az esetleges alaki változásokat a hosszú éves használat során. Ha az abroncs nem a megfelelő alapanyagokból készül, nem lesz elég rugalmas, így nem fogja bírni a különböző környezeti hatásokat. Az abroncs különféle rétegekből tevődik össze. Ezek a rétegek szorosan kapcsolódnak egymáshoz, a gyártás során egymás elválaszthatatlan részét képezik annak érdekében, hogy minden útviszonyban tökéletesen működjenek.