A legegészségesebb módja hogy lefogyj nem az, hogy koplaltatod magad hetekig, vagy épp gyógyszert szedsz, ami kicsit sem legális, vagy épp 1 hét kínkeserves kondizás után csodát vársz…. Erotikus munka mellett amúgy sem egyszerű időt találni rá. A szervezet szereti a lassú változásokat, a helyes élelmiszereket és a kiegyensúlyozott testmozgást.
Például, ha valaki nem futott minden nap kilométereket, ne verje a futópadot, hogy 5 perc futás után kifullad és nincs eredménye. Sokkal valószínűbb, hogy így csak megsérted magad, minthogy fogynál egy dekát is. Ugyanez vonatkozik azokra az emberekre, akik hirtelen éheztetni kezdik magukat. Diéták, amelyek súlyosan korlátozzák a kalóriabevitelt, vagy csak egyfajta ételt “engedélyeznek”, vezethet tápanyaghiányhoz, amik súlyos károkat okoznak. Számos vitaminra és tápanyagra szüksége van a szervezetnek, amit nem vonhatunk el tőle.
• Energiaszükséglet és a fogyás
A szervezet a táplálékot használja energiaként. Zsírként tárolja a felesleges energiát, ez azt jelenti, hogy ha több ételt viszel be, mint a szervezetnek szüksége van a mindennapi tevékenységek mellett és a sejtek karbantartására, akkor hízni fogsz.
Fogyás akkor áll fent, ha a szervezet elkezdi ezt a tartalék zsírkészletet felhasználni. A leghatékonyabb módja ennek az, hogy:
1. Csökkentett kalóriatartalmú ételeket eszel
2. Növeled a testmozgást, így fokozod a zsírégetést
Fontos tehát a diéta, és a mindennapi testmozgás!
Miután úgy döntöttél, hogy meg fogsz változni, és teszel is érte, írd le a főbb célokat.
Például:
1. hét
Feladat: 20 perces séta minden ebédidőben.
Alkohol: nincs a héten, maximum két kis pohár bor pénteken, szombaton, vasárnap.
Élelmiszerek: nincs csoki vagy keksz a héten, válaszd az egészséges ételeket, mint a gyümölcs. Gyorsétteremben nincs evés!:)
Minden héten írd meg előre a listát a következő hétre vonatkozó célokat illetően, amibe az alkoholfogyasztás és az étel-terv is benne van, valamint persze a testmozgás!